søndag den 23. marts 2014

Forklædt som trailløber

Oprindeligt skulle jeg have løbet Griseløbet 5 km som testløb før lørdagens halvmarathon, men med de sløjfede forhåbninger om en god tid, valgte jeg at droppe asfalt, konkurrence og mange mennesker til fordel for Nørreskovens kuperede terræn og stilhed. 

Jeg tog bilen til Furesøbad og løb direkte i skoven. Planen var at løbe den normale rute til Frederiksdal og så vende om, men jeg var knapt kommet ind i skoven, før lysten til at prøve noget andet vandt. 

Jeg er en horribel trailløber! Jeg løber langsomt op ad bakker og endnu langsommere nedad, fordi jeg er bange for at falde, men det forhindrer mig ikke i at elske at løbe i skoven. Så jeg drejede simpelthen ind på MTB-ruten og løb i det mudrede og godt opkørte spor, men gik pænt ind til siden, når jeg mødte folk på cykel i respekt for at dette trods alt er deres "legeplads". Det var en super oplevelse, og der var flere sjove ordvekslinger med de folk, jeg mødte. Ind imellem skulle jeg lige have vejret og så løb jeg lidt på den brede skovsti, men kun for at smutte tilbage på bakkerne. Jeg blev vist også lidt for kæk, for jeg blev modig nok til at løbe op ad en stejl skrænt, hvor min højdeskræk kombineret med angsten for at falde var ved at få has på mig. 

Jeg løb i 1 time og kun ca. 9 km, men som trailløberne siger "It´s not about the miles. It´s about the smiles". Smilet fandt jeg, og klumpen i maven forsvandt undervejs. En fantastisk stilhed kombineret med totalt nærvær (mest for ikke at falde i et øjebliks tankeflugt) var den helt rigtige medicin, og det skal jeg helt sikkert dyrke noget mere. Faktisk kører jeg forbi Furesøbad på vej hjem fra arbejde, så jeg skal da vist have lidt tøj og et par trailsko liggende fast i bilen. 

Med hensyn til fartholdertjansen, så er det foreløbigt droppet. I går aftes var der en mulighed for at løbe med 2.05-gruppen, men det var blevet ændret i dag til enten 1.40 (not gonna happen!) eller 2.25 (så langsomt kan jeg trods alt nok ikke løbe). 

Ultralandsholdet: IAU tager nu konsekvensen af de mange aflyste mesterskaber og afholder fremover kun VM hvert 2 år, 100 km det ene år og 24 timer det modsatte år. Hvis det har din interesse, kan du læse ultralandsholdets koordinator Brian Larsens sammenfatning her 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar