søndag den 24. august 2014

Jern-tilskuer

Jeg ville have løbet intro trailløb i Rude Skov i formiddags, men min læge har kraftigt frarådet, at jeg løber mere, før jeg har været til speciallæge. Jeg må dog gøre en enkelt undtagelse i morgen aften, hvor jeg er med på et DHL-stafethold for min afdeling, og dem kan jeg selvfølgelig ikke svigte. Der er nemlig ingen back-up løber.

I stedet for valgte jeg at tilbringe en stor del af dagen på Kongevejen i Birkerød for at heppe på de mange Ironman Copenhagen deltagere. Først 1 times tid ved Søndervangen, hvor jeg så den senere vinder Henrik Hyldelund suse forbi ca. 20 sekunder efter, jeg var ankommet.


Henrik Hyldelund på 1. omgang, langt foran nr. 2

Der var flot solskinsvejr, men også lidt blæsende, og derfor tog jeg hjem for at få varme og spise frokost, før jeg valgte at tage tilbage på ruten. Denne gang valgte jeg at stå ca. 2 km tidl. på ruten, og modsat første "besøg" var jeg denne gang heldig at se flere gode løbevenner. 

I lange perioder stod jeg helt alene og heppede, og det førte til mange "tak", thumps up og taknemmelige smil. Jeg er selv dårlig til at gøre opmærksom på, at jeg faktisk høre, når folk hepper på mig under et løb, men nu ved jeg, at det giver energi til tilskuerne, så det vil jeg helt sikkert arbejde på at blive bedre til.

Den sidste times tid blev ramt af et massivt regnvejr og tiltagende blæst. Et vaskeægte novembervejr! Der var stadig deltagere ude på ruten, selv om der var langt imellem dem efterhånden. Et enkelt par var jeg dog nødt til at se, så jeg ventede i både regn og blæst, og som sidste deltager(e) på ruten kom de forbi kl. 15.55: Team Tvilling. Jeg er ellers ikke så let at bevæge med den slags historier, men jeg må sige, at jeg fik gåsehud, da de kæmpede sig gennem møgvejret omringet af politimotorcykler og arr.s ledsagerbiler. 


Team Tvilling ved 153 km i Birkerød
Når dette indlæg "går i trykken", mangler BIB 2575 stadig 17 km på løberuten, godt på vej til en outstanding præstation. Næste gang du tror, at du ikke kan klare 1 meter længere, så tænk på Team Tvilling! Det vil jeg i hvert fald gøre. Måske hjælper det - måske hjælper det ikke :-)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar