søndag den 5. oktober 2014

Motion og masser af sjov

Næste gang I Form og Aktiv Træning arrangerer Powerweekend, skal du slå til, hvis du vil have en weekend med motion, foredrag, god mad, masser af grin samt møde nye mennesker.

Det var første gang, at denne form for weekend blev arrangeret, og selvfølgelig er der plads til forbedring, men overordnet har jeg haft nogle dejlige dage i det naturskønne område. Og hvilken natur!!! I får lige et par billeder, før jeg starter på beretningen.






FREDAG:
Der var ankomst fra kl. 15 og intromøde med velkomstsnack kl. 16. Her blev der budt velkommen, og vores undervisere blev introduceret. Derefter var der et bord med forskellige drikke samt lidt at spise. Selve mødet var fint, men efter min mening burde det være afholdt i et andet lokale end i sportsbaren. Weekenden var meldt udsolgt med 80 deltagere, hvilket betød, at ikke alle kunne sidde ned og nyde traktementet. Jeg hørte efterfølgende, at det var meningen folk kunne komme og gå i tidsrummet kl. 16-18, men sådan fungerer det jo ikke i virkeligheden. Folk møder op kl. 16 - allesammen!

Kl. 19 var der spisning, og her falder min hårdeste anbefaling til at stramme op! Både fredag og lørdag mødte vi op præcis, og alligevel blev maden først serveret 40-45 min senere. Det skal siges, at der er tale om en på forhånd fastlagt menu, så det burde ikke være et problem for hotellet at have maden klar til tiden. Især lørdag var det et stort problem, for folk var mega sultne efter en større mængde træning, end hovedparten af deltagerne var vant til. Selve maden var ikke det, som jeg kalder "kost for sportsfolk", men det smagte utroligt lækkert.





Den sene servering betød, at folk havde fulde maver, da der blev budt på Latenight run/walk (4,5 km/3 km) med pandelamper i Rebild Bakker. Der var et par stykker, der fik det småskidt med den fysiske aktivitet så tæt på måltidet. Lidt synd for der var tale om en meget stemningsfuld aften, som jeg håber, at I Forms fotograf har fanget. Når jeg modtager linket til foto-galleriet fra Karen Lyager Horve, skal jeg nok bringe det. 


LØRDAG:
Dagen begyndte kl. 08 med SunGym i 15 min. Lidt holdopvarmning præsenteret af hotellets stab. Det er en god måde at varme op på og passede fint med tilbuddet om 4,5 km morgenløbetur kl. 08.30, et fast tilbud dagligt fra hotellets side. En dejlig tur i Rebild Bakker. Herefter var der pause til kl. 10.30, hvor I Form/Aktiv Træning tog over.

Jeg vil lige indskyde, at der er en superlækker morgenbuffet med alt, hvad hjertet kan begære. Den var åben fra kl. 7-10, så man kunne indtage morgenmad efter lyst i forhold til træningen. 


Pga. de mange deltagere var vi delt i 2 hold á 40 deltagere. Jeg var på Hold 1, der skulle starte med "Introduktion til offroad-løb" med Martin Kreutzner som tovholder. Martin har en særlig form for humor, som jeg er vild med. Skæve bemærkninger, der sætter tingene lidt på spidsen, og som man ikke kan lade med at grine ad. Det gav sig også udtryk under opvarmningen, hvor vi fik 15 sek. til at finde et sted, der var placeret 50 cm over jorden, så 75 cm og til sidst 100 cm. Jo, der blev hoppet op i træerne på mange alternative måder :-) Derefter var der tekniktræning i at løbe op og ned af en bakke, men det er ikke helt let med så stor en gruppe. Man skal ikke forvente at kunne teknikken efter denne weekend, men man får tips til, hvad man kan arbejde med. Til sidst var der stafetløb op ad bakken, hvor det gjaldt om at hente points til sit hold. Der blev løbet igennem så godt man kunne. Aktiviteten tog 1 time, og den fløj afsted i en byge af grin, suk, stønnen og med høj puls.

Tid til bad og frokost kl. 12.30. Igen en superlækker buffet med masser af dejlige retter.


Allerede kl. 13.30 var der 1 times Mave Bootcamp med Frida Hallqvist. Og ja, det er meget tæt på frokost! Men der blev trænet igennem med opvarmning, kettle bells, store tunge bolde samt på måtter. Der er ikke let at beskrive, så her venter vi igen på billederne fra Karen :-)

½ times pause før 1 times Outdoor Crossfit/Powertraining, som jeg valgte at stå over. I stedet for valgte jeg at gå en tur i Rebild Bakker i en times tid. Jeg havde brug for en stille stund. Tiden for mig selv er en stor del af min personlighed som ultraløber.

Inden aftensmaden blev der afholdt et 2 timers foredrag om Præstationsfremmende Kost med Martin Kreutzner. Jeg har hørt Martin tidl., og hver gang bliver jeg imponeret over hans enorme viden om kost og hans evne til at formidle den, så alle forstår det. Hvis I falder over et foredrag med ham, så tilmeld jer - det kan kun gå for langsomt!

Efter den sene middag, der altså først kom på bordet kl. 19.45, hvor alle ved bordet var ved at bide i bordkanten af sult, var jeg så træt i krop og hovedet, at jeg gik i seng og sov som en sten!

SØNDAG
Der var igen SunGym og morgenløbetur, men jeg valgte at stå over i dag, da min ventre fod havde været hævet både på over- og undersiden af forfoden lørdag aften. Jeg valgte at skåne den, så jeg kunne deltage i de "rigtige" aktiviteter, der begyndte kl. 09.30. Vi var mange, der havde valgt at stå over. Hovedparten pga. af meget ømme muskler. 

Jeg skulle igen starte med Martin og løb i Rebild Bakker. Igen en stafet, men på en højere bakke. Virkelig sjovt og hårdt. 

Videre til "Stretch´n Balance" med Frida Hallqvist, der måtte slås med nogle meget ømskindede løbere, der jamrede og grinte sig igennem de mange udstrækningsøvelser. De 2 træninger med Frida foregik på en udendørs kunstgræsbane, og det var vidunderligt at kunne lave den slags træning under blå himmel i oktober måned. 

Det hele blev afsluttet med 1 times fordrag om "Den direkte vej til flad mave og sixpack" med Martin, og til det er bare at konstatere: Der er ingen nemme genveje. Tænk på dit valg af kost og hvornår du spiser den. Meeen 1 kg frugt og grønt om dagen, Martin.... ;-)

Jeg ved, at der arbejdes med idéen om at arr. powerweekend både forår og efterår, men om det bliver til virkelighed, må I læse om i I Form eller Aktiv Træning. Jeg kan kun sige, at hvis I har lyst til en aktiv weekend uden at der er tale om specifik teknisk træning, så skal I slå til. Der var deltagere fra hele landet med vidt forskellig baggrund.


Weekenden kostede 2245 kr. for enkeltværelse og 3990 kr. for dobbeltværelse, alt inkl. undtagen drikkevarer til aftenmåltidet og i sportsbaren. De ømme muskler - dem får I med gratis.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar