fredag den 19. december 2014

Torsdag aften i skoven

Det havde regnet dagen igennem i Birkerød, og om det var forklaringen på 2 afbud i løbet af dagen + 2 der valgte at udeblive, skal jeg ikke kunne sige, men fakta er, at vi kun var 3, der mødte op, alle kvinder. Det forhindrede os ikke i at have et par dejlige timer, hvor Peter Ebro fra Løberen (Lyngby afd) havde adskillige pandelamper med, som blev gennemgået på P-pladsen på Geels Bakke. Han fortalte om lysstyrke, rækkevidde og fordele/ulemper ved de enkelte lygter. Derefter løb vi på en 1,4 km rundstrækning i skoven på brede skovstier og mudrede singletracks, så man virkelig kunne mærke fordelen ved en god lysstyrke.

Jeg har selv en Led Lenser H7 som jeg brugte uden problemer under GUCR. Efter min mening er den glimrende, hvis man holder sig på jævne stier/veje, men 170 lumen er ikke nok på smattede stier, fordi lyset ikke er stærkt nok til at vurdere underlaget ordentligt, og slet ikke hvis man samtidigt skal holde øje med afmærkninger. Så skal man have flere lumen, op til 800-1000. Bevares, H7 kan sagtens bruges, hvis der er tale om et enkelt løb, hvor vejret pludselig skifter, men hvis man planlægger at gentage ture med skovens skumle udfordringer, er det en god idé at bruge lidt flere penge på ordentligt udstyr. 

Løberen sælger en Led Lenser SEO 5 som minder meget om min H7 (550 kr.), og Peter anbefalede mig at købe en Gloworm X1, hvis jeg vil have en kraftigere lygte (1400 kr.)

Per Munch fra avisen Politiken var også med, og han stod for små interviews. Han havde medbragt en fotograf, og det hele ender med en artikel i Politikens sektion "Lørdagsliv" d. 10.01.2015.


Peter Ebro interviewes om det stigende salg af pandelamper

Ingen kommentarer:

Send en kommentar