mandag den 23. februar 2015

Kærlighed fra første løbetur

Jeg har fået udleveret mit nye løbeur Garmin Forerunner 920XT, og den første tur er allerede løbet. Det er simpelthen kærlighed fra første tur :-) 

Foruden de mange grundige detaljer, jeg også fik fra FR620, så har dette ur en stor, letlæselig skærm (det kan godt være, at hovedet er ungt, men øjnene er af ældre dato) med mulighed for at jeg kan se 4 datafelter under løb: klokkeslæt, tid i løb, distance samt gennemsnitstempo. På 620 kunne jeg kun have 3 felter, hvis jeg skulle kunne læse dem under løb. Desuden har 920XT knapper i stedet for touch skærm, og det passer mig langt bedre, har jeg fundet ud af.

Jeg er ikke nogen ørn til at indstille tekniske ting, og det tog også lidt tid at finde ud af at gå ind i menuen. Der følger kun en kvik-start manual med, resten skal findes på nettet. Efter lidt kamp og et par mails til min livline hos Garmin er det nu sat op, så jeg kan bruge det. En enkelt ting svipsede dog, så jeg fik gennemsnitstempo for 1 mile i stedet for 1 km, men det blev rettet undervejs på løbeturen. Uret er på forhånd indstillet med amerikanske enheder, som skal ændres, og den ene ting fik jeg altså overset.

Jeg går helt i sort, når jeg åbner en manual. Derfor sætter jeg min lid til DC Rainmakers In-Depth Review. Det er en meget grundig gennemgang af uret ledsaget af masser af billeder, så selv jeg kan være med.

Jeg er Garmin Danmark, og især min kontakt indenfor Garmin, meget taknemmelig for at jeg må låne uret på ubestemt tid. I kan godt regne med, at det varer længe, før I får det retur :-)


1 kommentar:

  1. Den virker også fed. Jeg er utrolig glad for mit Suunto Ambit3, men den blegner lidt i forhold til 920éren skærm og brugervenlighed.

    Glæder mig til at høre mere om dine erfaringer når du har haft flere "dates"

    /Kasper

    SvarSlet