tirsdag den 31. marts 2015

Intervaltræning!

I dag var der mere fart over feltet. Der skulle løbes intervaller af 3 min.s varighed. Ikke mange, men puha - intervaller! 

Claus Hechmann bruger programmet Training Peaks, hvor han ligger mit program ind, og jeg indtaster, hvad jeg har trænet. Det sidste bliver gjort helt automatisk. Igen vil jeg henvise til Knut Korczaks blog, hvor han har lagt en nem vejledning, hvordan man kobler Garmin Connect (som jeg normalt bruger) op på Training Peaks, så data automatisk overføres. Genialt :-)

Hvad jeg ikke vidste i går er, at TP (Training Peaks) vurderer den planlagte træning op mod den reelle træning. I går så jeg godt nok, at feltet blev rødt ved overførsel, men jeg troede, at det indikerede, at data var overført. Forkert... Det betød, at jeg havde trænet mere end 50% for meget (eller for lidt) i forhold til planen - ups! I dag fik jeg nemlig grønt felt for veludført træning ;-) Man kan også få gult felt, som I så nok kan regne ud, også er lidt for meget.

I morgen: restitutionsløb :-)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar