lørdag den 21. marts 2015

Smertestillende er et no-go!

De fleste kender til "barnevognssyndromet" hvor man ser barnevogne overalt, når man vil være gravid. Når jeg er skadet, ser jeg artikler og kloge ord om skader overalt :-)

Denne gang er det en af løbevennerne, Jerk Langer, der har udtalt sig til Politiken om at løbe på smertestillende medicin når man er skadet. Det er desværre et stort problem indenfor løbeverdenen, og jeg bliver ked af det hver gang, jeg hører folk sige, at de napper et par Panodil eller en Ibuprufen (også kaldet Vitamin I) for at kunne træne. Jeg kan ærligt sige, at trods min lange skadesperiode med foden har jeg ikke en eneste gang taget smertestillende medicin for at løbe. Der er ingen grund til at smadre sig selv, fordi man slukker for alle alarmsignaler. Læs evt. også denne artikel fra 2013 med samme læge og samme problematik.

Og nu jeg er ved min skade, så har jeg kontaktet min læge for at få en erklæring på, at jeg ikke kan løbe Paris Marathon, så jeg kan få refunderet mit startgebyr. Den slags attester koster åbenbart også et gebyr, og uden at kende prisen gætter jeg på 3-400 kr. og en del tid på lægekonsultation og mails til Paris. Jeg ved ikke helt om jeg orker det for de overskydende 3-400 kr. 

Mit svageste punkt er styrketræning! Det siger mig bare INGENTING at stå i et fitnesscenter. Til min lettelse fortalte Claus Hechmann under tirsdagens foredrag, at han anser tung styrketræning som irrelevant for udholdenhedsløbere, og at en kombination af bakketræning x 1 ugentligt og 10 min. coretræning x 3 ugentligt er nok. YES! De 6 øvelser, som han anbefaler, er beskrevet i hans bog, og det kan foregå på mit stuegulv. 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar