søndag den 5. april 2015

Første træningsuge og lidt om MdS

Den første uge med træningsplan er gennemført: 7 træningspas med en blanding af interval, tempo og restitution. Jeg fik løbet 16 min for længe i forhold til de planlagte 5½ timer, men da de faldt på 1. dagen, tæller det ikke helt, vel? ;-) 

61,4 km og en følelse af at have trænet med kvalitet i stedet for kvantitet. Misforstå mig ikke - mængdetræning er meget vigtig for en ultraløber! Men lige nu er mit fokus at få rykket ved min komfortzone, øget min udholdenhed og komme den sidste rest af fodsmerter til livs.

I samråd med min fysioterapeut valgte jeg at få lavet en supersole til mine sko frem for en pelotte, og den ser ud til at være meget fint tilpasset. I kombination med ultralyd, laser, massage med den lille bold og udstrækning mærker jeg en klar bedring.

Etapeløbet Marathon des Sables er indledt, så her kommer nogle links, hvis du vil følge de 20 danskere og resten af feltet.
Danske deltagere

Den fulde startliste
Tracking af løberne
Daglige klip fra løbet via youtube
Send en hilsen til deltagerne - hilsner udleveres hver aften efter dagens etape

Ingen kommentarer:

Send en kommentar