mandag den 20. april 2015

Op på hesten igen

Sidste uge er ikke gået helt efter min løbeplan. En tur blev dobbelt så lang som foreskrevet, og nogle blev slet ikke løbet. Det skyldes bl.a. at jeg var på weekendbesøg hos familien i Jylland, og jeg har altid haft det lidt svært med at skulle bruge den sparsomme tid på at løbe. Men min søn kender mig jo, og derfor falder det helt naturligt, at jeg har løbeskoene med. Jeg begrænser det dog til en enkelt tur på 1 times tid om lørdagen, og så venter jeg med søndagens tur, til jeg kommer hjem igen. Men i går svipsede det, og jeg nåede aldrig op fra sofaen, da jeg først havde fået lagt mig :-(

I dag er så første dag efter ferien, og det er som altid hårdt at komme i gang igen kl. 06.30! Efter arbejde stod jeg derfor med valget at løbe søndagens udholdenhedstur eller mandagens restitutionstur, og fordi jeg føler mig tung i kroppen efter arbejde, valgte jeg den nemme løsning: mandagens ½ times langsomt restitutionsløb. Bonus er naturligvis, at jeg mentalt (og selvfølgelig også fysisk) er i gang igen og klar til at følge ugens plan :-)

Med hensyn til restitutionsture: jeg har genlæst Claus Hechmanns bog Løb som eliten, og jeg har læst udtalelser fra et par af de hurtige eliteløbere, han træner, at det er vigtigt, at jeg løber laaaangsomt på restitutionsturene, hvilket i mit tilfælde er 07.01 - 06.23 min/km. Jeg kæmper for at nærme mig 06.23, men det holder hårdt. 07.01 ved jeg simpelthen ikke, om jeg kan træne mig ned på! Men forhåbentligt bliver grænsen flyttet lidt efter den næste test - hvis altså jeg får trænet det, jeg skal i følge planen!


Ingen kommentarer:

Send en kommentar