søndag den 26. april 2015

Vikingesporet

Pga. min halsinfektion har det langt fra været en optimal uge op til dagens halvmarathon Vikingesporet, men trods lidt mavebesvær til morgen valgte jeg at tage til Roskilde med mindsettet "21,1 km kan jeg vel altid komme igennem". Det kan jeg også, men det var måske ikke i den mest prangende stil. 

Selve løbet starter ved Vikingeskibsmuseet og kort efter drejer man ind på en 2,5 km sti langs fjorden hen til Boserup Skov. Skoven var skøn! Bøgetræer der næsten er sprunget helt ud og en skovbund overdænget med anemoner. Trods regn i går og til morgen var stierne tørre på nær når vi løb i mountainbike-sporet. Der var en del smattede huller, men de var ikke større end man kunne løbe udenom. Det forhindrede mig dog ikke i at falde så lang jeg var over en trærod og lande pladask i mudderet! Heldigvis slog jeg mig ikke, fordi mudderet tog faldet. Så ingen nye skader..

16 km blev det til i skoven. Op og ned ad bakkerne, singletracks og brede stier. Til sidst løb vi de 2,5 km tilbage langs fjorden igen. Virkelig skøn tur og jeg er så glad for, at jeg ikke valgte at afsætte mit startnummer pga. sygdom.

Tiden blev 2.00.15, hvilket i følge resultatlisten rækker til en delt 9. plads ud af 72 kvinder og nr. 90 ud af 248 løbere. Det afspejler vel egentligt ret godt, hvor hårdt løbet var.


Ruten var perfekt mærket op, og jeg var aldrig i tvivl om hvilken vej jeg skulle. De, der kender mig stedsans, ved at det faktum i sig selv er en blåstempling af afmærkningen ;-)


Foto: Jakob Kjeldsen

Ingen kommentarer:

Send en kommentar