torsdag den 25. juni 2015

Til kostvejledning

Tirsdag var jeg til knap 2 timers samtale med Martin Kreutzer, hvor vi talte om mit mål for kostvejledningen samt mine nuværende, lidt uheldige, kostvaner. Der er jo flere muligheder: direkte vægttab, fedtforbrændings-effektivitet (low carb) eller, som jeg valgte, sund og stærk, fordi det godt nok skal give bonus på den korte bane i forhold til årets løbe-mål, men primært skal det være en hjælp til en langsigtet ændring af min kost.

Jeg blev målt og vejet og fundet lidt for tung, i hvert fald til et hurtigt marathon ;-) Der er også nogle små (nogle gange større) udslag omkring kager og slik, der bør strammes lidt op om, men først og fremmest skal der masser af grøntsager, bær, kål, skyr og fed fisk ind i min kost. Min store udfordring er især, at jeg arbejder 3 holds skift og dermed træner, sover og spiser på forskellige tidspunkter.

Nogle timer efter vores møde modtog jeg en meget overskuelig oversigt over hvad og hvornår, jeg bør spise, afhængig af ugens døgnrytme. Som noget nyt skal der spises et lille restitutionsmåltid kort før sengetid på dage med hård træning.




Ingen kommentarer:

Send en kommentar