tirsdag den 15. september 2015

CPH Halfmarathon

450 kr. er dyrt for et startnummer til et halvmarathon, men jeg må sige, at det også var alle pengene værd at løbe i København/Frederiksberg i søndags! Det var bare tjek på alting: flot rute, depoter hver 4. km, masser af fartholdere, førstehjælpere (og dem blev der desværre brug for), hurtig udlevering af bagage i mål osv. At løbet blev krydret med direkte TV er vel bare prikken over i-et. 

Det var et møgvejr indtil ½ time før start: regnen væltede ned, og det blæste! Men da løbet blev skudt i gang kl. 11.15, var begge dele holdt op, og sådan holdt det sig i ca. 1½ time, hvor støvregnen satte ind. Men jeg vil sige, at det var gode vejrforhold til løb, og det eneste negative var, at det nok har afholdt en del tilskuere fra at dukke op. De, der kom (og det var trods alt ret mange), sørgede for, at det var en fest at løbe. Jeg har prøvet det før, men min svigersøn, der også deltog, sagde lige efter målgang "Hold da op, hvor var det fedt at løbe med så mange tilskuere", og det er fedt, og det sker ikke til de meget populære cannonballs. Ja, det koster mange penge i forhold til de små løb, men ind imellem bør man unde sig selv den oplevelse, det er at deltage i de store løb. Det er bare min mening :-)

Nå, mit eget løb...
Jeg havde 3 delmål: 1. at gennemføre 2. meget gerne under 2 timer 3. allerhelst under 1.50 timer. Jeg lykkedes med 2 ud af 3, så det er vist ikke så ringe endda ;-)

Jeg har jo trænet minimalt og meget korte distancer, så at lægge ud med 5 min/km er jo hovedløst! Men det var så fedt at være i gang igen, at jeg gjorde det alligevel, og jeg kom til at betale tilbage Big Time! Det gik godt i 12 km, hvor trætheden begyndte at sætte ind. Efter 14 km gik det langsommere, og efter 16 km blev dødsstødet sat ind! I kombination med at jeg mærkede lidt til mit knæ, satte jeg tempoet voldsomt ned, men 90% af skylden er den dårlige form. Jeg gennemførte i tiden 1:52:19, men det var ikke kønt, og det var langt fra det stabile tempo, som ellers er mit kendemærke. Pyt med det - jeg er i gang igen :-)


Ingen kommentarer:

Send en kommentar