onsdag den 16. september 2015

Tilbage til træningen

Jeg har haft ømme lår, som havde jeg løbet mit første marathon! Åh jo, jeg har fået kroppens påmindelse om, at træning lønner sig ;-)
Men jeg er tilbage i løbeskoene. Efter lidt rolig træning mandag i form af 10 min. crosstrainer, let styrketræning og en tur i sauna, var jeg i går ude at løbe 45 min. rolig tur. 

Jeg har naturligvis haft mange tanker om Berlin Marathon i næste uge. Ingen behøver fortælle mig, at det klogeste er at være tilskuer, og det var såmænd også min tanke efter søndagens halvmarathon, for jeg kunne slet ikke overskue at skulle løbe samme distance en gang mere. Men jeg gør nu alligevel forsøget og stiller til start. Min største fejl i søndags var, at jeg lagde alt for hurtigt ud i forhold til min form. At løbe 5.00/km er jo hovedløst, og det var grunden til, at jeg fik det så svært efter 14 km. Den fejl begår jeg ikke i Berlin, og selv om det altid er mit erklærede mål at løbe under 4 timer på marathon, så bliver det ikke tilfældet om 1½ uge. Jeg starter langt fremme i feltet som nr. 4436, men jeg skal bare stille og roligt igennem. Nyde løbet og så må jeg tage en sluttid omkring 4.30 med i købet.

Jeg havde håbet at kunne løbe i Skechers nye sko GOrun Ultra Road, men desværre har efterspørgslen været så stor, at der ikke har været et par tilovers til mig :-( Derfor må det blive GOrun Ultra 2, som jeg løber i.

Jeg har allerede taget Newlines efterår/vinterkollektion i brug, så det bliver selvfølgelig tøjet til turen gennem Berlins gader.


1 kommentar:

  1. Jeg er sikker på at du får en rigtig god oplevelse med den rette hastighed. Jeg skal også selv passe på ikke at spurte afsted, så jeg skal lige have trænet min selvdisciplin :)

    SvarSlet